GAMEPLAY Selve spillet bygger på de klassiske spil "Turbo Raketti" og "Gravity Force" til Commodores Amiga. Målet med den udgave rapporten er at lave et spil i samme genre, hvor der dog skal være mulighed for flere spillere over netværk. Spillet kommer til at udspille sig i et 2d miljø, hvor små rumskibe skal udkæmpe en "alle mod alle" kamp. Banerne hvor slagene bliver udkæmpet er udformet som et sammenhængende netværk af gange, hvor der rundt omkring vil være mulighed for at rumskibene kan lande og tanke op. Væggene i gangene vil være elastiske, hvilket vil sige at et rumskibe, der flyver ind i en væg vil blive frastødt igen under tab af energi afhængigt af pågældende overflade. Udover de andre rumskibe skal spilleren også tage sig i agt for den tyngdekraft, der konstant påvirker rumskibet. Så snart spilleren letter, vil det være nødvendigt med en konstant styring af rumskibet da, det ellers vil styrte mod jorden. Når spilleren accelererer rumskibet vil hastigheden af skibet øges indtil den når et maksimum. Skibet vil dog accelereret yderlige, hvis spilleren får skibet til at flyve direkte mod jorden, da tyngdekræften vil virke i skibets bevægelsesretning. Rundt omkring på banerne vil, der også være små fælder for spilleren i form af sorte huller. Hvis en spiller flyver for tæt på et af disser huller vil man blive tiltrukket og til sidst suget ind i hullet. Det er dog ikke umuligt at undslippe hullets gravitationelle kræfter, hvis man styrer sit rumskib fornuftigt. Rumskibe kan armeres med et specifikt våben (kan evt udvides med flere), hvortil der hører et vis mængde ammunition. For at være fuldt kampdygtigt skal skibet bruge energi til sit skjold, brændstof til motoren og ammonition til dets kanoner. Når et nyt spil startes vil skibet være tanket fuldt op med disse 3 ting. Efterhånden som spillet skrider frem og skibet bliver ramt af skud og selv bruger skud, vil både energi, brændstof, ammonition bliver brugt. Skibet bruger brændstof mens det flyver. Hvis skibet under flyvning løber tør for brændstof vil skibet falde til jorden. Skjoldet som beskytter skibet i mod fjendtlige projekttiler, bliver drænet for energi jo flere gange skibet bliver ramt. Efter skibets skjold er løbet tør for energi, vil skibet eksplodere ved næste kollision med et projektil, banens vægge eller et andet skib. Der er 3 måder hvorved en spiller kan miste sit skib på: Hvis skibet mister skjoldet ved enten kollisioner med væg, skib eller skud. Skibet kan blive suget ind i et sort og bliver spagettifiseret Skibet løber tør for brændstof og falder ned. Skulle spilleren være så uheldig at miste sit skib vil spilleren blive gendannet på en tilfældig af de platforme der er på banen. De første 5 sekunder efter at en spiller er blevet gendannet er spilleren usårlig. Dette indikeres på skærmen.